Tuesday 18 October 2011

Mengalah!

     Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca laman blog kekasihalam.  Terima kasih atas sokongan anda sebagai pemantau setia laman blog ini.
     Pernahkah terlintas di fikiran pembaca sekalian bilakah waktu yang sesuai untuk kita mengalah dalam suatu pertarungan?  Atau pernahkah anda menemui masa yang sangat sesuai untuk mengalah?
     Sengaja kekasihalam mulakan isi posting kali ini dengan lontaran soalan yang begini.  Tapi tak mengapa kalau mejalogam rasa menyampah untuk menjawab persoalan ini.  Kekasihalam bukannya memaksa anda terutamanya mejalogam untuk menjawab soalan ini.  Kekasihalam pasti, beliau akan (beruzlah) dengan persoalan yang kekasihalam lontarkan ini.
     Sesungguhnya, tajuk posting kali ini bukanlah bertujuan untuk menggugat emosi para pembaca sekalian.  Tetapi kekasihalam ingin menyatakan bahawa kekasihalam bukannya seorang yang hipokrit apabila kekasihalam terpaksa mengalah dengan sesuatu keadaan atau situasi.  Pada pendapat kekasihalam, mengalah bukannya kita menarik diri dari perjuangan malah kita dapat mengambil kesempatan untuk merangka strategi di samping menghidu tektik pihak lawan dalam menentang kita.
     Sebelum menutup posting kali ini, kekasihalam ingin menyatakan pendapat bahawa tidak salah sekiranya sesekali kita mengalah untuk beroleh kemenangan.  Jadi, apa pula pendapat para pembaca sekalian?

SENYUM SELALU...

No comments:

Post a Comment